Druhý copy workshop za krátkou dobu. Není to náhoda. Kromě Pavla Šenkapouna je tu totiž i Otto Bohuš, přední mistr reklamního slova u nás. Jakmile vypsal školení, navíc v Brně, jedno místo jsem si okamžitě rezervovala. A i když jsem se bála, co se za názvem “Pište jako pornomagnát” bude skrývat, nakonec v tom byly filmy pro dospělé namočené jen po kotníky.
Otto nám ukázal, že se na copy řemeslo dá nahlížet stejně jako na pornografický průmysl. A nejen na něj. Také bulvár hraje důležitou roli v lidském “chtíči”. Je to přirozené. Lidé se chtějí bavit, uvolnit, nechat se překvapit, šokovat, fascinovat a hledají věci, které ještě neviděli. A které jim dělají dobře.
A o tom je v podstatě i copywriting. Slovem můžete dát to, co chtějí a na co čekají. Důležitá totiž není firma, pro kterou píšeme, ale její zákazníci, pro které píšeme. To oni rozhodnou, jestli je váš produkt nebo služba baví. A jestli se pro ní ve výsledku rozhodnou, nebo radši půjdou k sousedům.
Ottovo školení bylo velmi profi. Praktických copy tipů a triků jsem si narozdíl od školení v Praze neodnesla tolik, na druhou stranu mě Otto (neskromně) utvrdil, že toho už spoustu umím 🙂 Co si ale odnáším, je možná ještě cennější. Nový, svěží, jiný pohled na psaní. Na svojí práci. Na klienty.
Navíc prostory NEST interiéru, kde workshop probíhal, prostě musíte zažít. Pohled na Brno z výšky (navíc se závěrečnou skleničkou šampaňského v ruce) je prostě super.
Všem copywriterům, kteří se rozhodují, jestli Pavel, nebo Otto, doporučuji: Zajděte za oběma. Pavel Šenkapoun se víc zaměřuje na začátečníky a jazyk, Otto Bohuš na pokročilé a business. Jedno bez druhého může existovat, ale tu správnou sílu získáte jen spojením obou stran.